آموزشی

برگزاری آزمون های آغازین در دبیرستان نمونه دولتی مطهره

نخستین ارزشیابی که پیش از انجام فعالیت های آموزشی معلم و در آغاز درس به اجرا در می آید را ارزشیابی آغازین می نامند . این نوع ارشیابی به دو منظور یعنی برای پاسخ دادن به دو پرسش زیر مورد استفاده قرار می گیرد :‌

1- آیا یادگیرندگان بر دانش و مهارتهای پیش نیاز درس تازه از قبل تسلط لازم دارند؟(رفتار ورودی)

2- یادگیرندگان چه مقدار از هدفها و محتوای درس تازه را قبلاً یاد گرفته اند ؟ ( رفتار خروجی )

به عبارت دیگر ارزشیابی آغازین به منظور اندازه گیری رفتار ورودی یا مهارتها و دانش های   پیش نیاز یادگیری درس تازه به کار می رود . از طریق سنجش رفتاری ورودی معلوم می شود که یادگیرندگان برای یادگیری هدفها و محتوای درس تازه آمادگی های لازم را قبلاً کسب کرده اند یا خیر و دیگر اینکه برای تعیین میزان اطلاعات یادگیرندگان از مطالبی که قرار است به آنان آموزش داده شود به اجرا درمی آید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا